Reggio Emilia digitalitza el guiatge d'aparcament amb sensors IoT
Reggio Emilia, com moltes altres ciutats en transformació digital, afrontava el repte de reduir el trànsit derivat de la cerca d’aparcament. Els conductors perdien temps i combustible donant voltes, cosa que contribuïa a la congestió ia un augment innecessari de les emissions contaminants.
La ciutat necessitava una solució que ajudés a millorar l’ocupació de les places disponibles i oferís als usuaris informació fiable i en temps real per trobar aparcament de manera més ràpida i eficient.
Per respondre a aquest desafiament, s’han instal·lat 36 sensors de detecció IoT U-Spot 2.0, en col·laboració amb Parkit.
El sistema guia els conductors cap a les places lliures mitjançant panells de senyalització i aplicacions mòbils connectades als sensors. La informació s’actualitza a temps real i permet reduir els recorreguts innecessaris dins de la ciutat.
Gràcies a la plataforma d’Urbiòtica, l’Ajuntament monitoritza l’ús de l’aparcament, cosa que facilita la gestió més eficient i basada en dades, amb beneficis directes a la mobilitat urbana i la sostenibilitat.
- Reducció del trànsit d’agitació , en guiar els conductors directament a les places disponibles.
- Disminució d’emissions contaminants , en evitar desplaçaments innecessaris.
- Millora de lexperiència de lusuari , en facilitar laccés a laparcament en menys temps.
- Gestió eficient i basada en dades , gràcies al control remot del sistema des de la plataforma.
- Sistema escalable i autònom , preparat per funcionar sense manteniment continu i aplicable a altres zones o ciutats.