Alonsotegi optimitza el control de l´estacionament gratuït amb sensors IoT
Alonsotegi, com moltes altres localitats, s’enfrontava a una problemàtica habitual a les zones d’estacionament gratuït amb temps limitat: l’ús incorrecte de les places per part dels conductors. La manca de control efectiu dificultava el compliment de la normativa i generava rotacions insuficients, reduint la disponibilitat per a altres usuaris.
L’objectiu del municipi era assegurar-ne un ús just i regulat, promovent la rotació i evitant abusos, però sense renunciar a la gratuïtat del servei ni a una gestió senzilla.
Urbiotica, en col·laboració amb l’integrador Euskotelecom, ha implantat un sistema intel·ligent basat en sensors IoT M2M per al control de les zones d’estacionament per un temps limitat.

Cada plaça amb sensor permet detectar l’ús real de l’espai. A través d’una app, els usuaris poden declarar fàcilment el seu estacionament i el sistema notifica automàticament a l’operador municipal si s’excedeix el temps màxim permès.
Tota la informació se centralitza a la plataforma U-Admin, des d’on es pot fer un seguiment en temps real, analitzar els patrons d’ús i actuar de manera àgil davant de qualsevol infracció.
-
Major compliment de la normativa , gràcies al control automàtic ia les alertes en temps real.
-
Promoció de lús responsable de les places gratuïtes, sense necessitat de mesures punitives.
-
Augment de la rotació , facilitant l’accés a més usuaris.
-
Gestió basada en dades , amb indicadors docupació i temps dús.
-
Sistema sense friccions per al ciutadà , que en pot declarar l’ús de forma ràpida i senzilla des del mòbil.
-
Tecnologia escalable , adaptable a altres zones del municipi si es vol ampliar el projecte.